PENGARUH IKLAN DAN PROMOSI PENJUALAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA SITUS BELANJA ONLINE LAZADA (STUDI KASUS PADA MAHASISWA SEMESTER VI PROGRAM STUDI SARJANA MANAJEMEN STIE SULTAN AGUNG)

Selly Selly, Darwin Lie, Efendi Efendi, Nana Triapnita Nainggolan

Abstract


The purpose of this research is: 1. To determine the description of advertising, sales promotion of purchasing consumer decisions online shopping Lazada (study case on the college student for management program bachelor semester 6th). 2. To determine the influence of advertising and sales promotion of the purchasing costumer decision online shopping Lazada (study case on the college student for management program bachelor semester 6th at STIE Sultan Agung).

The result of this study can be summarized a follows: 1. Ads are good, sales promotion are high and the decision is good. 2. The result of multiple linear regression analysis show that there is a positive influence between advertising and sales promotion on purchasing consumer decision. 3. The result of the analysis of the correlation coefficients obtain are high and positive relationship between advertising and sales promotion to consumer purchasing decision. Then viewed from the coefficient of determination shows whether or not a consumer purchase decision can be explained by advertising and sales promotion while the rest is influenced by other variables.4. Hypothesis test result stated Ho rejected means advertising and sales promotion have a positive and significant impact on purchasing consumer decisions both simultaneously and partially.

 

Keyword: Advertisement, Sales Promotion and Purchasing Consumer Decision


Full Text:

PDF

References


Alma, Buchari. 2002. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa.Bandung: Alfabeta.

Assauri, Sofjan. 2013. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.

Bateman, Thomas S dan Snell Scott A. 2008.Manajemen.Edisi VII. Jakarta: Salemba Empat.

Boyd, et. al. 2000.Manajemen Pemasaran: Suatu Pendekatan Strategis dengan Orientasi Global. Jakarta: Erlangga.

Durianto, Darmadi, dkk. 2003. Inovasi Pasar dengan Iklan yang Efektif: Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Hasan, Ali. 2013. Marketing dan Kasus-Kasus Pilihan. Yogyakarta: CAPS (Center For Academic Publising Service)

Kismono, Gugup 2001.Bisnis Pengantar. Edisi I. Yogyakarta: BPEE

Kotler, Philip 2005. Manajemen Pemasaran. Jilid 1 dan 2 Yogyakarta: Gajah Mada Univesitas Press.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran.Jilid 1 dan Jliid 2, Edisi XIII. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Gary Amstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi XII, Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Lovelock, Christoper.H & Laurance Wright S. 2005.Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Indeks

Robbins, Stephen P dan Mary Coulter. 2010. Manajemen. Jilid 1. Edisi Kesepuluh. Jakarta: Erlangga.

Setiadi, Nugroho J. 2008. Perilaku Konsumen “ Konsep dan Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran”. Edisi Pertama. Jakarta: Kencana Prenada Media.

Setiadi, 2010.Perilaku Konsumen “ Perspektif Komtemporer pada Motif, Tujuan, dan Keinginan Konsumen”. Jakarta: Kencana Prenada Media

Shimp, Terence A. 2003. Periklanan dan Promosi “Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Terpadu”.Edisi ke-5.Jilid 2. Jakarta: Erlangga.

Simbolon, Hotman. 2009. Statistika. Yogyakarta: Graham Ilmu.

Solihin, Ismail. 2009. Pengantar Manajemen. Jakarta: Erlangga

Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Sule, Ernie Tisnawati dan Kurniawan Saefullah. 2010. Pengantar Manajemen. Edisi Pertama. Jakarta: Media Group.

Sumarwan, Ujang. 2004. Perilaku Konsumen: Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Jakarta: Ghalia Indonesia.

Sunyoto, Danang .2014. Konsep Dasar Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen.Yogyakarta : CAPS.

Sutisna.2006. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran.Bandung: Remaja Rsdakarya

Swastha, Basu dan Irawan. 2005. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty

Tjiptono Fandy, 2008. Manajemen Pemasaran. Jilid 1, Edisi ketiga. Yogyakarta: ANDI

.........., 2015.Strategi Pemasaran. Edisi 4. Yogyakarta: ANDI

Widyatama, Rendra. 2007. Pengantar Periklanan. Yogyakarta: Pustaka Book Publisher.




DOI: https://doi.org/10.37403/sultanist.v7i1.136

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 SULTANIST: Jurnal Manajemen dan Keuangan

Diterbitkan Oleh:

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Pematangsiantar, Sumatera Utara, Indonesia

 

Editorial Office:

   Jln. Surabaya No.19 Pematangsiantar, 21118, Sumatera Utara

   sultanist@stiesultanagung.ac.id

 Telp/Fax. (0622) 25626 / (0821) 65264931


P-ISSN: 2338-4328

E-ISSN: 2686-2646